tirsdag den 16. november 2010

hverdagen sætter ind. D&D-style

Endnu en dag, endnu en uge. min uge starter så først idag tirsdag. jeg skulle have været i skole igår men kom det aldrig. jeg skulle også have været til lægen men det kom jeg heller ikke.
i stedet tilbragte mig og min kæreste dagen med at hygge, være en tur ved fjorden og se Sex and The City i sofaen med pude, joint og varm pizza. så bliver det simpelthen ikke bedre eller mere hyggeligt. i weekenden var jeg mit gamle nørdede jeg fra fredag til søndag. jeg havde to venner på besøg og opskriften på hygge var simpel, spidsede blyanter, 20sidede terninger, papir, opslagsbøger og rollespil. herefter vil de fleste holde op med at læse for de tænker: "ROLLESPIL?! SPILLER DU ROLLESPIL?" og ja det gør jeg og har gjort i snart otte år. men man kan ikke se på mig jeg spiller rollespil. jeg er korthåret, går i jeans og Sweetshirts og mine fantastiske converse til hverdag. jeg lugter ikke af nørd før jeg åbner munden men der går det så også galt for mig. mit spørgsmål til verden er: er vi ikke alle sammen nørder?
i Sex and the city er det eneste der ofregår hurtigere end udskiftningen af de fire pigers sengepartnere deres forbrug af sko så nu vil jeg komme med en meget partisk og alt andet end objektiv observering.
Kvinder er Sko -nørder. men der findes jo mange måder at være nørd på og der er altid den klassiske som en af mine venner opfylder (flere af dem men ham her passer jo profilen bedst), han var med til at spille Dungeon & Dragons i weekenden som Troldmand (hvor Nørdet!) og han nød det. han går på handelsskolen og bor hjemme. på overfladen ligner han så mange andre gæve 18årige gutter. Han Passer sin skole og sit arbejde og elsker sin familie. derfra begynder invasionen af nørdethed så også. han bor i hans mors kælder og AL hans fritid næsten uden undtagelse går på den parasitiske tidssluger World of Warcraft som jeg også engang selv var så opslugt af. nu har jeg set "lyset" (huh,? hvad er det? den er stor gul og varm og sidder fast i himlen? mærkeligt, var den der også før?). min pointe med det er at han er en pisse fin fyr og super hyggelig. han vælger bare at bruge uanede mængder tid på et computerspil=nørd. den anden af mine venner er et ordentligt skrummel, han spiller amerikanske fodbold og bruger ellers tid på sin forlovede hjemme i skive. på overfladen. Hyggelig fætter. han stod dørmand ved skive beachparty da det var der sidst og fik lov til at gå amok på uffe holm. (the champ himself). han lyder ikke som en nørd men alle med lidt erfaring med D&D ved at Paladins kun er for de rigtige nørdede rollespillere. men jeg kender flere nørder. jeg går på et it-hold på en produktionsskole i thy og på det hold går også en af mine bedste venner. han går i karl kani, bullrot, riddle, pelle pelle og hvad de ellers hedder. selv sværger jeg til s2one men det er også mig. han har tilfældigvis haft nogle af de samme eksperimenter med cannabinoder og dets lige bare han var lidt mere inde i det end jeg var. hvis ikke jeg i fredags havde siddet og spillet ps3 med ham i seks timer i skoletiden ville jeg have svoret på at han var den eneste jeg kendte der ikke var nørd men nu kan jeg se at der egentlig ikke er den store forskel på dem der er nørd på overfladen og dem der gemmer det godt. alle kan vi være nørdede på vores punkt og alle ved at efter google og microsoft og apple revolutionen er det nørderne der vil arve jorden.
her til slut vil jeg gerne blære mig lidt og brokke mig lidt.
WEE Mick fik morgensex hehe og min kæreste bager pizzasnegle med Bacon til mig. hvor godt har man lov at ha det?
min ps3 virker ikke på mit gamle fjernsyn efter det blev indstillet til det fantastiske 50 tommers plasma jeg fik lov at låne af min lærer hele fradag-skoledag.
slut fra Thy og mig og hvis i har fem minutter så hør "Brennan Heart - Revival x (showtek remix) to gange.

Mick Hartmann
Karma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar